Παρά τις αρχικές σκέψεις του αρμόδιου υπουργείου για μείωση των προστίμων -κυρίως όσων επισύρονται από μεγάλες παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ.- δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα οι σχετικές αλλαγές. Η μείωση των μισθών, η αύξηση του Φ.Π.Α., η εργασιακή ανασφάλεια και οι απολύσεις έχουν ως αποτέλεσμα πολλοί παραβάτες οδηγοί να μην μπορούν να ξεχρεώσουν τα πρόστιμα της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας, ακόμα και εντός των πρώτων δέκα ημερών, χρονικό διάστημα στο οποίο καλούνται να καταβάλουν το μισό ποσό.
Με βάση αυτό αλλά και το γεγονός ότι, πλέον πολλοί δυσκολεύονται να
ξεχρεώσουν ακόμα και τα πιο μικρά πρόστιμα, το υπουργείο στρέφεται σε αναζήτηση λύσεων με γνώμονα τη σοβαρότητα των παραβάσεων, σύμφωνα με την εφημερίδα Ελευθεροτυπία. Έτσι, τα πρόστιμα που θα μείνουν αμετάβλητα είναι αυτά της παράβασης stop, της μη παραχώρησης προτεραιότητας, της παραβίασης του φωτεινού σηματοδότη, της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, της χρήσης κινητού και της απουσίας κράνους. Για τα περισσότερα από αυτά, το πρόστιμο είναι 700 ευρώ, σχεδόν όσο ένας βασικός μισθός, γεγονός που κάνει φανερό ότι θα συνεχιστεί η αδυναμία εξόφλησής του από τους περισσότερους οδηγούς. Όσον αφορά αυτές τις παραβάσεις εξετάζεται η περίπτωση των επαγγελματιών οδηγών στους οποίους η αφαίρεση των σχετικών αδειών αλλά και η αναγκαστική αργία που τους επιβάλλεται μέσω του Κ.Ο.Κ επιφέρει σοβαρές συνέπειες στο εργασιακό τους μέλλον.Μειώσεις προστίμων αναμένεται να γίνουν σε μικρότερες παραβιάσεις, που αφορούν κυρίως την παράνομη αναστροφή, την παραβίαση πινακίδων και τη στάθμευση. Η μείωση στην τελευταία περίπτωση θα γίνει με την προϋπόθεση ότι το όχημα δεν βρίσκεται παρκαρισμένο σε ράμπα αναπήρων, ότι δεν εμποδίζει την προτεραιότητα και δεν παρακωλύει τη διέλευση λεωφορείου.
Παράλληλα, αυξήσεις ενδέχεται να υπάρξουν στα πρόστιμα για το διπλοπαρκάρισμα και τη στάθμευση σε πεζοδρόμιο. Οι συγκεκριμένες αυξήσεις προγραμματίζονται στο πλαίσιο της ευκολότερης κυκλοφορίας και κινητικότητας στη πόλη.
Στα σχέδια του υπουργείου είναι και η οργάνωση ενός συστήματος μηχανογράφησης, το οποίο θα ενημερώνει τους τροχονόμους για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, πριν από την επίδοση ενός προστίμου. Το συγκεκριμένο σύστημα προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι, όταν και θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Στόχος του θα είναι, εκτός από τον εξορθολογισμό των προστίμων, να καθιερώσει ειδικές ρυθμίσεις για τους πεζούς, τους ποδηλάτες αλλά και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου